Številke so neizprosne! Kljub vedno širši ponudbi karoserijskih barv kupci novih avtomobilov daleč najbolj množično izbirajo tako imenovane "nevtralne barve", kot so bela, črna in siva. V tem kontekstu je Renault znamka, ki na evropske ceste vnaša največ barv. François Farion, glavni Renaultov oblikovalec za področje barv in materialov, pojasnjuje ta znak istovetnosti.

"Hello darkness, my old friend"

Bela, črna, siva. Ugotovitev ne dopušča dvomov: prav vsako od zadnjih deset let so bile karoserijske barve, ki prevladujejo v avtomobilski industriji, precej puste. Samo te tri barve imajo v prodaji modelov po vsem svetu skoraj 70-odstoten delež, navaja poročilo o priljubljenosti barv avtomobilov podjetja Axalta, vodilnega proizvajalca lakov za avtomobilsko industrijo. Natančnejši pregled pokaže, da je še vedno najbolj priljubljena bela barva, ki je bila na 38 odstotkih novih avtomobilov na svetovnem trgu, sledita pa ji črna (19 %) in siva (15 %). V tej mrakobnosti, pravi François Farion, glavni Renault oblikovalec za barve in materiale, »se Renault s svojo barvitostjo odreže nadpovprečno dobro, kar deluje, saj prodamo približno za deset odstotnih točk večji delež drugih barv kot naši tekmeci.«

Po koncu druge svetovne vojne je evropska avtomobilska industrija obudila svojo dejavnost ne da bi se preklopila na barve. Toda znamka Renault bo postala znanilec novih časov s povečanjem raznolikosti svoje ponudbe barv. Začelo se je v zgodnjih petdesetih letih z obiskom predsednika in generalnega direktorja General Motors, ki ga je sprejel takratni prvi mož Renaulta Pierre Lefaucheux. Američan je ob ogledu proizvodnje brez oklevanja odkritosrčno povedal, kaj si misli o avtomobilih v tovarni: manjkalo jim je veselosti! Treba je reči, da so imele Združene države prednost pri uporabi barv za avtomobile: od jabolčno zelene do slaščičarsko rožnate, treba je priznati, da so bile njihove ulice barvite … Seme je padlo na plodna tla!

Istočasno je Paule Marot, nadarjena in dobro poznana dekoraterka, napisala Pierru Lefaucheuxu predlog, da vnese nekaj barv v pretirano "bledo" Renault ponudbo, ki ni več ustrezala željam kupcev tistega časa. To je bilo sprožilo. Z letom 1953 se je začelo sodelovanje med Paule Marot in Renaultom. Svojemu slovesu na področju tkanin in tapet je dodala še uveljavitev kot svetovalka za avtomobilske barve, kar je bila nova stroka po meri te velike dame. »Njej se moramo zahvaliti za uvedbo pravih raznolikih barv v Renault ponudbo, kar je prispevalo k uspehu modela Dauphine, ki je bil takrat na voljo z bogato paleto 30 pastelnih barv …,« kar je bila novost, pravi François Farion. Paule Marot je tudi zaslužna za ustanovitev Renault oddelka za barve in materiale.

Kot vidite, vlada med Renault in barvami dolgoletno sožitje.

Vas zanima kakšna je prihodnost barv?